zondag 29 mei 2016

Mijn Make-Up Kwasten | Luxe tot Budget Friendly


Hey iedereen, ik laat vandaag mijn kwasten collectie aan jullie zien. Van een iets grotere prijsklasse naar echte budget toppers! Over elke kwast die ik heb ben ik heel tevreden. Zijn jullie benieuwd? Lees dan snel verder...



Real Techniques

Ik weet dat een beauty sponge eigenlijk geen kwast is, maar ik vond deze toch even het vermelden waard. De beauty sponge van Real Techniques is een echt pareltje en toch wat goedkoper dan de Beauty Blender, een aanrader dus! 

Naast deze heb ik ook nog heel wat kwasten van Real Techniques. Ik heb alle kwasten van de Bold Metals collectie buiten 1 (ik zag me de triangle foundation brush niet echt gebruiken). Deze iets luxere lijn van Real Techniques is super zacht, super kwaliteit en staan super mooi op mijn make-up tafeltje!

(Van groot naar klein: 100 Arched Powder brush, 300 Tapered brush, 301 Flat Contour brush, 200 Oval Shadow brush, 201 Pointed Crease brush, 202 Angled Liner brush)

De iets voordeligere lijn van Real Techniques is natuurlijk ook heel zacht en gebruik ik met evenveel liefde!

(Roze kwast: Blush brush ; Oranje kwasten van groot naar klein: Buffing brush, Contour brush, Pointed Foundation brush, Detail brush)

Deze kwasten zijn te verkrijgen bij onder andere DI of hier (originele site Real Techniques).


Zoeva

Dit is de Rose Golden Luxury Set van Zoeva (deze kwasten zijn één voor één favoriet!). Het donker bruin met de rosé gouden details zorgt voor een luxere uitstraling en zo voelen ze ook aan. Ook deze kwasten zijn super zacht en aangenaam om mee te werken. Vooral de buffer kwast (102 Silk Finish) gebruik ik graag en veel om mijn foundation aan te brengen. Ook de blush kwast (127 Luxe Sheer Cheek) zit in mijn dagelijkse make-up routine.

(Van links naar rechts: 127 Luxe Sheer Cheek brush, 102 Silk Finish brush, 106 Powder brush, 231 Petit Crease brush, 227 Soft Definer brush, 142 Concealer Buffer brush, 110 Face Shape brush, 317 Wing Liner brush)

Deze kwasten zijn hier te verkrijgen.


Boozy Cosmetics (eigen merk Boozyshop.nl)

Deze Boozy Cosmetics (eigen merk Boozyshop.nl) kwasten zijn volgens mij de goedkopere versie van de Zoeva set, plus nog 2 extra! Als je een minder groot budget hebt zijn deze echt wel een aanrader. De kwaliteit is enorm goed voor de prijs die je betaalt, maar net niet zo goed als die van Zoeva (wat logisch is: prijs/kwaliteit!). De wenkbrauw kwast (8200 Brow Liner brush) is hier zeker favoriet. 

(Kleine kwasten van links naar rechts: 1200 Round Concealer Buffer brush, 5400 Crease Shader brush, 8200 Brow Liner Brush, 7200 Wing Liner brush, 6100 Soft Blender brush)

(Grote kwasten van links naar rechts: 2000 Precision Powder brush, 1500 Round Buffer brush, 4500 Angled Contour brush, 4100 Precision Flat Contour brush, 4600 Face Shaper brush)

Deze kwasten kan je hier kopen.


Kruidvat

Moest je me vragen wat mijn favoriete, budget friendly kwasten zijn, dan zou ik sowieso Kruidvat eigen merk antwoorden! Voor +/- 3 euro per kwast zijn ze heel budget vriendelijk en makkelijk in gebruik. Stuk voor Stuk echte winnaars! De Fan brush van Kruidvat is mijn favoriete kwast om highlighter mee aan te brengen en de oogschaduw kwasten gebruik ik ook telkens ik oogschaduw draag. De kleine concealer kwastjes (kleine kwasten helemaal rechts) gebruik ik het liefst om oogschaduw aan te brengen over heel het ooglid.

(Grote kwasten van links naar rechts: Pro: 04 Foundation brush, Pro: 03 Blusher brush, Pro: 12 Powder brush)
(Kleine kwasten van links naar rechts: Pro: 14 Eyeliner brush, Pro: 11 Eye Shaduw brush, 2X Pro: 13 Eye Shadow brush, 2X pro: 05 Concealer brush)

Deze kwasten zijn te koop bij het Kruidvat.


Primark

Deze kwasten uit de Primark wou ik heel graag eens uittesten, en ik vind ze best geslaagd. De twee concealer kwasten gebruik ik ofwel om concealer op rode plekjes aan te brengen, of om oogschaduw aan te brengen over heel het ooglid. Ze werken goed, maar op vlak van budget kwasten verkies ik toch de kwasten van Kruidvat.

(2X Concealer brush)

Je kan deze kwasten kopen in Primark.


H&M

Ook deze kwast van H&M had ik gekocht om uit te testen, en hier ben ik wel heel tevreden mee. Deze kwast werkt perfect als concealer kwast maar gebruik ik ook graag om oogschaduw aan te brengen die veel fall-out geeft of een hevige glitter bevat. De haartjes staan heel dicht bij elkaar en daardoor blijven de glitters beter op de kwast zitten.

(Precision Concealer brush)

De kwasten van H&M zijn te koop in de grotere filialen of online.


Welke kwasten gebruiken jullie graag?
Groetjes, 
Jana x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten