zaterdag 28 februari 2015

Happy things



De voorbije week heb ik heel wat tegenslagen te verduren gehad. 
Hoe ik er mee omga?
Wel, vroeger zou ik me extra hard gefocust hebben op wat er allemaal fout ging. Zo ging mijn dag snel van slecht naar ondraaglijk. Natuurlijk moest ik hier iets aan veranderen. Daarom heb ik mij voorgenomen om mijn dagelijks geluk in de kleine dingen te zoeken.
Of dit gewerkt heeft?
Zeker weten! Ik voel me een stabieler persoon, ik voel me rustiger.
Omdat dit zo goed gewerkt heeft voor mij, zou ik graag mijn kleine gelukjes met jullie delen.






De eerste zonnestraaltjes

Ik geef toe, het is nog steeds geen weer om zonder jas naar buiten te gaan (jammer genoeg!). Maar zien dat er langzaam een einde komt aan de koude winterdagen, zorgt voor een glimlach op mijn gezicht.

Vriendelijke vreemden

Mensen op straat die spontaan naar me lachen. De verkoopster van een winkel die me een klein complimentje geeft. Een klant die me 3 keer vriendelijk bedankt voor mijn hulp. Kleine gebaren die een wereld van verschil maken. Zo'n mensen zorgen voor een warm gevoel in mijn buik.

Een goed boek

Niets werkt ontspannender dan een goed boek. Ik heb de voorbije 3 dagen Girl Online van Zoe Sugg gelezen. Een boek dat heel gemakkelijk leest, perfect om te lezen voor het slapen gaan. En wie wil er nu niet even ontsnappen van het echte leven en tijd doorbrengen in eigen fantasie?

Een warm drankje

Zeg nou zelf, wat is er beter dan een warme kop in de hand, een zacht lakentje en je favoriete serie? De voorbije week heb ik heel wat chocolademelk gedronken en meer dan genoeg thee zitten slurpen. Het maakt mij zo kalm en vredig vanbinnen. Een troostend kopje hoort zeker tot 1 van mijn kleine gelukjes.

Plannen

Deze is misschien een beetje vreemd. Ik heb de laatste maanden veel aan mijn manier van plannen gewerkt. Ik kan nu wel zeggen dat ik behoorlijk wat planskills heb ontwikkeld! Ik hoef niet steeds te stressen over alles wat ik nog moet doen en hoef niet bang te zijn dat ik steeds weer dingen vergeet. Mijn agenda, mijn To Do lijstjes, mijn kleurencodes en mijn post-it's zorgen voor rust in mijn hoofd. Ik heb mijn hectische leven op de rails gekregen.

Good hair days

Let's talk about hair! Eind augustus heb ik de beslissing gemaakt een groot stuk van mijn haar te laten knippen. Hier was ik tevreden mee, voor een kleine week... De maanden die volgden heb ik heel wat spijt gehad van die beslissing. Nu, ongeveer een half jaar later, heeft mijn haar terug een lengte waar ik tevreden mee ben. Het is nog steeds niet zo lang als voorheen, maar ik heb vrede gesloten met mijn lokken.


Ik had het moeilijk met mijn kleine gelukjes te vinden wanneer ik hiermee begon. Maar na verloop van tijd ging dit beter en beter. Nu maken mini-mooie-momenten automatisch mijn hele dag.
Wanneer jullie in een dipje zitten, kijk eens rond. Wie weet ligt er wel een gelukje recht voor je voeten. Probeer het geluk te vinden in de kleinste hoekjes!

Groetjes,
Jana x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten